Lättlärd!

Av alla saker som kan bekymra en valp på 9 veckor är halsband och koppel det största problemet tycker Joy. Vi har dock på 2 dagar eliminerat koppeltugg och kliande av halsband med 50%. Det går alltså framåt :) Ett annat bekymmer enligt Joy är att bli lämnad "ensam" i tvättstugan medans vi är i köket dvs. hon ser oss hela tiden. Då tar hon fram sin stora stämma och talar om sitt missnöje. Men inte förens man är tyst får man komma ut igen och umgås. Å hon lär sig fort.
Idag har vi varit ute på gräsmattan och busat, otroligt roligt hade vi. Vi kampade lite med leksaken, jag sprang och gömde mig bakom vinbärsbuskarna så Joy fick leta reda på mig och vi undersökte mammas potatisland :) Lite kontaktövningar har vi börjat med så smått och oj vad den lilla damen snappar upp saker fort. Jag kommer få tänka igenom hur jag ska lära in saker så de inte blir så värst stora fel :P Efter att ha pysslat med kontaktövningar några gånger, vid maten, och lite med att jag har godis i handen så har myntet ramlat ner. Ute springer hon nu och tittar på mig i hopp om att få en godis! Söta lilla Joy <3
Diva har nu fått börja gå 40 mins promenader och hon är överlycklig, än så länge har vi bara gått dessa promenader i 2 dagar men hon haltar ingen än i alla fall. *peppar peppar*
Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Mycket söt liten dam! Och så skönt för Diva att få sträcka på benen!

2011-12-04 @ 20:52:06
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Såååå söt :)

2011-12-06 @ 09:50:43
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0