År 2011

2011
Jag tänkte att det är dags att summera året som gått. Efter en tung inledning av året då Diva var väldigt seg och inte alls hade motivationen kom vi igång igen i slutet av mars. Då fick vi chansen att gå en kurs för Monica Lindholm, vilket var både lärorikt och kul.
Divas och min årsdebut skedde den 16 april och såklart den varmaste dagen på hela våren och Diva tyckte det var lite jobbigt.
SM:et i Stockholm var en av höjdpunkterna under året! Duktiga ekipage, trevligt umgänge med vänner samt lite hundträning med bra tips!
I augusti var det åter igen dags för U-SM, denna gång i Sala. Vi startade i klass 3 med många bra ekipage, en av dem var Lisa som jag och Diva tävlade mot under det första U-SM 2009 vi var med i. Då tävlade vi mot henne och Focus (aussie) i lkl 1 och vi slog dem med 0.5 p den gången. I år ställdes vi emot henne och Fritz (hennes cocker) och nu var det deras tur att slå oss, dock med betydligt mer än 0.5 p! Jag och Diva lyckades iaf knipa 3:e platsen.
Efter vår absolut bästa tävling i Timrå i augusti kände jag att något var fel, jag kunde inte säga vad men jag fick en känsla av att Diva inte skulle hålla länge till. Så när jag kom hem mailade helt enkelt en uppfödare som jag hört mycket gott om. Några veckor senare ringer han och talar om att det fanns en valp till mig. Kan ärligt säga att tårarna ran som en vårflod ner för kinderna vid det tillfället och jag kan bara komma ihåg att ja sa tack både en, två och tre gånger.
Antar att det inte har förbi gått någon att Diva kort efter att jag mailat om valp så vart hon halt och det konstaterade än en gång att hennes vänstra armbåge såg riktigt dålig ut. Den 22 september opererades hon och under hösten har vi kämpat på med rehab som väntas bli klar i början av nästa år.
Jag och Diva skulle varit med på en kurs för Lillemor Edström men vi fick tyvärr tacka nej. Jag var dock med som åskådare och har inte varit med om någon bättre lydnadskurs någonsin!
Tessie och jag har varit ute på tävlingsbanan också, vi lyckas skrapa ihop ett 2:a pris och ett 3:e pris i klass 2. Hyfsat bra med tanke på att hon fått 5 veckors träning efter att hon fått vila i 5 år.
Antar att det inte heller har förbi gått någon att sedan den 27 november har Joy varut en del av familjen.

Några bilder från året som gått!
Med detta sammanfattar vi år 2011 och ser nu frame mot 2012!


2012
Diva och jag ska under 2012 (förutsatt att hon blir frisk) testa på rallylydnad.
Joy och jag ska fortsätta jobba på sammarbete så småning om blir det även lydnadsträning och jakt.
För Tessies del får vi se om det blir någon till start i 2:an, skulle ju vara kul att få ett första pris. Sedan ska vi starta rallylydnad hon och jag.
Ha en trevlig helg och 3:e advent!

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

2021! Det var lång planering det! ;) Vad gäller 2011 så har det verkligen hänt en hel del för dig och vovvarna. Både roligt och tråkigt. Vi fortsätter hålla tassar och tummar och tår för Diva så klart!

2011-12-16 @ 16:36:37
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Tror hon kommer älska rally. Vet att Bailan gör det :)

2011-12-21 @ 09:45:36
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0