U-SM i bilder och ord

Tack till alla som har hejjat, gratulerat och önskat oss lycka till =D



Just nu känns det konstigt att försöka berätta om helgen. Det har hänt så mycket under så kort tid och själva tävlingssituationen minns jag inte så mycket utav. Varning redan här för ett långt inlägg med en hel del bilder! Men vi åkte hemifrån i fredags vid 8-tiden och var frame på tävlingsanläggningen vid 12 tiden. Veterinärbesiktningen gick smärtfritt och vi fick starta. Vi fick vår U-SM T-shirt och lite annat smått och gott.





Sedan började den långa väntan till invigningen klockan 15. Där blev vi presenterade distriktsvis och mitt distrikt Gävle-Dala fick äran att gå upp först på scenen. Riktigt många var vi faktiskt som tävlade för dom och efter det så spelade ett lokalt coverband som vi lyssnade på. Mycket mer hände inte den dagen utan vi åkte till stugan och packade in oss i den.

Det var samling klockan 8.00 på lördagsmorgonen så väckarklockan var ställd på 6. Nerverna började göra sig lite till känna på väg till tävlingsplatsen men det blev inte mycket mer än så. Efter lite strul så vart det till slut lottning (startnr. 5 fick Diva och jag) och löptest på tikarna. Platsliggning och platssittningen gick bra och det vart 10+10 på dom. Diva låg och sov medans vi väntade på våran tur så hon kändes lite seg då jag skulle börja värma henne. Så jag kampade upp henne rejällt inför fria följet.




Så här fin var vår tävlingsplan. Planen var spegelvänd på söndagen.

Fria följet visade sig vara suuuuper långt och Diva vart väldigt väldigt taggad av det och i kombination med att jag kampat upp henne tidigare så hoppade hon lite och plogade.

Vid sättande undet gång kunde jag inte ens gå ordentligt för hon trängde så mycket men de andra gjorde hon fint.
Inkallningen var hon så uppskruvad på så hon missade mitt stanna kommando.

Rutan fixade hon fint, stannade lite innan rutan men insåg det och gick in, men på inkallningen tog hon sikte på TL och "glömde" att hon skulle komma till mig.

Hopp-apport gick totalt åt skogen. Hindret var ställt mot en kortsida och där satt ju såklart mamma och filmade. Så vad gör inte Diva? Jo hon springer ju såklart fram till mamma och "missar" att hon skulle jobba. *Morr sa matte*

Metallen gick sedan lysande (för att vara Diva) med bra fart, något dåligt gripande men bättre än vanligt.

Vittringen gick oxå fin fint och enbart med lite dålig fart in. och det bästa av allt INGET TUGG =D

Fjärren såg även den fin ut bortsett från liiiten förflyttning.

Det räckte till 240 p trots en 0:a på hoppet. Det tar sig med andra ord =)

2 st kompisar var med och tävlade, Lisa med Focus (Som Diva är helt tokig i, de har inte träffats sedan U-SM i Boden 2009) och Fritz och Lisabet med Mirra.

    
Mirra

 
Focus och Lisa

Söndagens tävling kommer jag inte ihåg så mycket av mer än att känslan var mycket bättre. Diva gick inte ur hand och gjorde ett mycket bättre FF utan varken frustrations hopp, plogande eller snea sättanden. Vilket även visade sig i poängen =) Poängen blev något sämre men vårt samarbete var bättre och jag känner mig nöjd.


Så här trött bli man efter en hel helg i Sala och tävlingar!


Diva struntar fullständigt i att det regnar, hon har ju sitt fina regntäcke på sig ;)



Trotts missar och mycket kvar att ge så räckte det till en 3:e plats och ett U-SM brons. Vann gjorde Malou med Qit (som förtjänade vinsten efter 2 fina rundor), silver gick till Sandra även hon från Gävle-Dala.

Nu ska vi sätta upp nya mål och träna vidare för att nå nya höjder för jag vet att hon kan mycket bättre än såhär.

För er som orkat läsa ända hit, tack igen för allt stöd jag har fått!

Kramar från mig

Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra jobbat duktiga ni! Nu ser vi fram emot träning i veckan :D

2011-08-08 @ 13:14:19
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Emblem

Åh gud vad kul! Grattis! :D <3

2011-08-08 @ 14:09:12
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Anna @ Rocktassar

Åg av roligt! Stort grattis :)

2011-08-08 @ 14:33:04
URL: http://rocktassar.se
Postat av: Tina/Rosso

stort grattis. Kanonbra jobbat.

2011-08-08 @ 15:42:08
URL: http://http:www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Malin & Dima

Stort grattis till bronset!! Duktiga ni :)

2011-08-08 @ 16:30:33
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va duktiga ni är, grattis, grattis!

2011-08-08 @ 17:04:57
Postat av: Malin

Grattis!

2011-08-08 @ 21:33:10
URL: http://finamalina.wordpress.com
Postat av: Lisabet och Mirra

Ja nästa år!!! Nu vet vi vad vi ska träna på i alla fall =)

2011-08-08 @ 21:52:49
URL: http://aussieactionsmirra.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis till bronset! Bra jobbat!

2011-08-09 @ 16:14:54
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Hanna

Grattis igen till bronset! Och vilket fint ställe ni var på, det var bergis inga kaniner som skuttade omkring på era planer ;)

2011-08-11 @ 21:18:39
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0