Gahhhh!!!!

Jag kan inte annat säga att rutan håller på att gå mig på nerverna!! Eller så är det en bedrift av mig att inte lyckas lära in det =D För om det är en bedrift så måste jag faktiskt säga Grattis till mig själv som har lyckats att träna men inte lära in ett moment i ca 3 års tid =)

Diva kändes lite slö då ag tog ut henne ur bilen men jag tänkte att jag inte drar upp henne för mkt innan platsliggningen och sittningen. Där blev det 10+10. Vi hade för övrigt startnr 1 eftersom vi var ensam.

Då jag gick av planen så kände jag hur hon började ladda upp och försökte bita lite i kopplet. Jag sa ifrån och hon skärpte till sig. Värmde henne med lite ff, några skiften i fjärren, lite ingångar osv. Hon kändes fin om lite seg kanske. Kampade upp henne och hon kändes redo för att ta ut på planen.

FF gick fint och jag kunde till och med tillåta mig själv att le lite då och då för det kändes så kul att vara ute på plaen med Diva just idag. Detta resulterde i 9 på poängspaden =)

Sättande 9.5 p fick neddrag för tempo i sättandet.

Inkallningen 9 p med neddrag för ett DK på första kommandot (hon tittade åt ett annat och håll och uppfattade inte vad jag sa) och tempo.

Å så hade vi RUTAN den har vi ju som sagt problem med =) Diva springer ut ca 10m och vänder sedan tillbaka till mig, tittar lite åt publiken som står ca 10 m bakom rutans bakkant. Jag har funderat på 2 alternativa saker som kan ha ställt till det idag. 1 hon är inte van att springa mot någon människa då hon springer till rutan och vart på så vis osäker. Alternativ 2 är att har den senaste veckan har börjat med ett 10 m skick innan jag har skickat henne på 25 m för att hon ska vara säker på vart hon ska springa.

Hopp apport fick vi en 10:a på

Apport-metall tempo, DK, tveksamt tagande (hon gick fram, luktade på apporten och tittade på mig, där av DK:t)

Vittringen 7 p, tugg och tempo.

Fjärr 8 p tempo, rör sig framåt. (här har jag inte reparerat ordentligt efter U-SM utan räknade med att hon skulle hålla men icke!)

Det som känns mest surt det var att det kändes så bra idag. Hon gick så fint och hade väldigt fina jämna transporter. Vi hade trevligt på plan jag och Diva. Jag har nog aldrig haft en sådan bra känsla i kroppen och ändå räckte det inte riktigt!

Totalt blev det 240.5 p och alltså hade en 5 på rutan räckt för att det skulle gå vägen!

Nu ska här grunnas på hur vi ska försöka lösa det här. Under de senaste 4 tävlingarna har hon haft en fin och jämn nivå och de betyder ju att hon är någonlunda stabil i dom andra momenten vilket såklart är superskönt.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Åh så typiskt!!

2011-08-16 @ 09:54:36
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Lisa

Men ååhh..fan vad trist!



Nästa gång går det vägen! Kom och tävla med oss i hudik den 15/10 :)

2011-08-16 @ 10:11:50
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ja det var otroligt synd på rutan, allt annat var så fint! Här är filmen, uppdelad på två.



http://www.youtube.com/watch?v=zGAxUImk8tw

http://www.youtube.com/watch?v=S1S_r2tnyow

2011-08-16 @ 12:38:06
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0