Regn!

Förmiddagen idag tillbringades på Matfors Brukshundklubb som omväxling. Regnet öste ner då jag åkte dit men eftersom det finns något som heter regnkläder så var det bara att acceptera regnandet och träna. Planen för dagen var att träna igenom alla momenten i klass 3 för att se vilka moment jag ska träna för Linda i morgon. FF vad hyfsat, dock var hon en aning för långt fram och det har jag kännt under en längre tid och måste ta tag i om det ska bli några 10:or ;)

Sättandet var helt ok idag, dock funderar jag om jag ska byta ord på det eller säga det i en ljusare ton så att hon inte blandar i hop det med ställandet.

Inkallningen var dagens flopp =/ Jag gick ut 35 m och kallade in, hon tog 4 galoppsprång innan hon stannade. Jag fullföljde inkallningen och läggandet var snyggt samt farten. Gjorde om ställandet, denna gång var det bättre. Bytte då plats och gjorde en gång till med samma resultat som första gången. Suck!

Rutan var nästa momnet och där började vi med att hon bara springer och vimsar runt. Jag går närmare rutan och försöker få henne uppmärksam på vad vi ska göra. Tränar några rutplaseringar på nära håll och det går mkt bättre så det är väl det jag får satsa på nu ett tag framöver.

Metallen gick riktigt bra för att vara Diva idag. Hon sprang ut med bra fart och tvekade inte alls för att gripa den. Glad matte =)

Hoppapport gick oxå väldigt bra idag. Ingen som helst tendens till att springa på sidan om hindre på tillbaka vägen.

Fjärren gick väl sisodär. Den är ett pågående projekt och det kommer ta lååååång tid att få till det.

För att summera det här så har jag en känsla av att våra belöningsmetoder börjar bli för monotona och att hon inte tycker att det är så roligt längre. Så för att få lite bättre resultat så har eftermiddagen gått åt till att torka blodpudding och mamma scans köttbullar.

Vi får se vilket resultat det blir med nytt godis och förhoppningsvis nya idéer och tips i morgon. Jag skriver några rader efter träningen med Linda i morgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0