Busted

Okej, jag är avslöjad då det kommer till 2 saker. Det är snart dax för första officiella tävlingen sedan i april/maj någon gång. Då gick det verkligen skit och jag hoppas vi får lite mer poäng än då. Vi utelämnar sifforna för de tävlingarna =P Dock känns det som att huvudsaken är att jag fokuserar på Diva, inte stressar igenom progammet, inte tänka på att jag känner domaran, och har ROLIGT på plan. Jag och min bästa kompis ska göra något kul, och det ska synas. Och om det motförmodan inte skulle gå bra resultat mässigt kan jag iaf känna att vi hade kul oavsett vad någon säger =) Det ska jag försöka komma ihåg i mitt nervösa tillstånd då det är dax.

Den andra saken jag är avslöjad på är att jag egentligen pluggar nu, men fick ett infall och bara var tvungen att uppdatera lite blogg. Så om nu mamma läser detta så jag tar bara en liiiten paus och funderar ut vad jag ska skriva ;)

Efter att ha läst Tina och Marikas dagbok och vart så inspirerad av vad Tina har skrivit att jag var tvungen att gå ut och träna.

Jag hittade mig en stor äng som jag ställde upp mina koner på och medvetet denna gång ställde jag dem på ett sätt som jag trodde skulle vara svårt för Diva (dvs. mycket fria ytor på sidan av rutan så det skulle inbjuda till överslagshandling bland annat) detta för att se hur väl rutan nu sitter.

Efter att ha ställt ut rutan så tränade vi stabilitet i ff, och jag börjar verkligen känna mig nöjd med ff nu, möjligtvis lite långt fram fortfarande. En rolig sak som jag upptäckte idag är att hennes svans viftar så mycket att den slår mig i knäväcken då hon går fot. Helt otroligt. Men en glad hund har jag iaf. Fortsatte med sättandet som gick bra som vanligt. Metallen hade hon verkligen bra fart in idag och gripandet var bra, trots att det var bara lite över 0 grader ute och väldigt kall apport. Vittringen tar hon inte längre fel pinne utan kan lätt bestämma sig för vilken pinne hon ska ha, dock är själva letar processen väldigt lång. Inkallningen tränade vi enbart fart idag.

Rutan som jag hade ställt ut tidigare tränade vi då allt annat var färdigt. Även detta avsiktigt för om jag hade tränat det direkt hade hon fortfarande haft målbilden av när jag ställde ut den. Hur som helst, skickade henne och till min stora förvåning, lättnad och glädje fixade hon det vädligt bra idag. Ut till rutan, dock inget tvärnit men stannade de gjorde hon. Upprepade momentet några gånger och det gick lika bra alla gånger.

Under hela vår träning hade vi sällskap av en katt som spatserade runt på ängen bredvid (ca 100m ifrån oss), vilket betydde att min träning gick ut på att försöka distrahera Diva från att vilja jaga den och fokusera på vad vi skulle göra. Väldigt spännande må jag säga.

I morgon ska jag åter igen vara tävlingsledare på lydnadstävlingen som vi har. 18 ekipage totalt, så det blir lite kämpigt, tur att jag inte är domare iaf ;) I morgon kväll ska jag och pappa gå på ishockey, Timrå IK vs. AIK. Ska bli spännande, och självklart hoppas vi på vinst för Timrå.

Ytterliggare lite onödig information är att om ni inte har sett Jay Smith som är en av deltagarna i årets Idol så gör det. Så sjukt bra sångare, med en grym röst och ja, han är helt enkelt bäst tycker jag!

Oops vilket långt inlägg =P

Nu väntar snart sängen, god natt och hoppas ni får en trevligt helg.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Haha, man MÅSTE få smita från pluggandet ibland! =)

2010-10-16 @ 17:46:44
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

En katt som störning hade Dima INTE klarat av utan att jaga den. Duktiga Diva!!

2010-10-16 @ 18:31:34
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0