Värsta tävlingen någonsin!

Igår så tävlade jag och Diva igen. Den stora jakten efter ett första pris fortsätter.

Gårdagens tävling var på en klubb jag inte har varit på tidigare så självklart körde vi fel -.- Vi kom 20 minuter försent vilket gjorde mig en annnnning stressad och alltså inte det bästa sättet att börja en tävling på. Hur som helst, vi har 6 st i klassen och jag fick start nummer 3. När vi kom var det ca 5 minuter till gruppmomenten och jag hade en hund som var mer vild än tam. Försökte göra det bästa för att få henne lugn, klappa henne på bogen, ge henne godis, göra lite kontaktövningar och hon verkade iaf lugna sig lite.

Plats momenten gick bra med 10:or på båda.

Såg första hunden och sedan värmde jag henne. Jag värmde på en parkering med ganska stora stenar på, annars var det en grusväg som det var blank is på. Tränade henne lite på kontakt och lite vändningar. Gjorde sedan ett sättande och belönade när hon sedan kom springade till mig så haltar hon KRAFTIGT på höger framben. Tankarna kom tillbaka hos mig, har hennes framben gått sönder nu? Jag vart så rädd och gråten var inte långt borta vill jag lova. Klämde och kände på henne men inget verkade göra så ont. Tanken sen var att hon hade fått någon av de stora stenarna i tassen och det gjorde ont därför. Gick ut med henne på grusvägen för att mamma skulle kunna titta på henne. Inget syntes då och hon hade slutat halta. Sedan var det min tur att gå inte och jag tänkte att jag försöker och se vad det blir. Börjar hon halta igen så går jag av planen.

Tankarna fanns med under hela progammet och jag visste att om hon skulle börja halta igen så skulle jag inte kunna hålla tillbaka tårarna.

Poängen vi fick var inte superbra. Till stor del var det nog min sinnesstämning som gjorde det.

FF: 8 p
Sättandet: 0 p (tror hon inte ville sätta sig för det var där hon fick ont på uppvärmingen)
Inkallning: 8 p (dk ligg)
Rutan: 0 p (spinger ut men missar rutan.)
Hopp-apport: 7 p (slarvigt gripande, vid sväng)
Metall: 8 p (slarvigt gripande)
Vittring: 8 p (tugg)
Fjärr: 7 p (2ggr dk, flyttar sig frammåt)

Bör kanske tillägga att Diva inte haltade något under tävlingen och att jag senare hittade ett litet sår i tramdynan uppe på benet som troligen hade orsakat hennes smärta.

Det var dagens poäng och totalt blev det 201. Det börjar kännas lite irriterande att rutan ska ställa till det varje gång. Det är oftast bara den som ställer till det. Med den (och sättandet igår då) så hade vi haft vårt första pris.

Ny dag och nya tag =)

Kommentarer
Postat av: Erica o Wicco

Heja Cissi!

Med allt strul innan var det väl inte så tokigt!? Skönt att det var ett sår och inte nåt annat!

Med din energi och härliga hund, så fixar ni snart det här!! :o)

Kram från oss

2010-11-06 @ 15:15:11
Postat av: Malin

Tur att det "bara" va ett sår! Det är inte lätt att få allt att stämma på en & samma gång... Men det gör ju inte saken bättre att både va sen dit & att du sen va orolig för hennes ben. Men tänk på den tävlingen då allt kommer att sitta som ett smäck...Vilka poäng ni kommer få då!!:)

2010-11-06 @ 16:35:09
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vänta bara! Nästa gång blir det förstapris!!! Vad skönt att hältan försvann!

2010-11-06 @ 18:34:58
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0