Vecka 9

Den nu berömda summeringen av veckan som gått.. Men först ska jag berätta lite om min dag. Var i väg till klubben för att hålla i en träningstävling i brukslydnad och lydnad. Det kom inte en kotte idag, kan bero på vädret och tiden på säsongen. Men hur som helst, så insåg jag verkligen vilken tur vi har på min klubb, vi har haft 3 planer skottade nästan hela vintern. Just nu är det 2 st stora grusplaner som är skottade. På sommaren har vi mer eller mindre 6 planer att träna på, 3 grus och 3 gräs. Inte illa alls :D Det är minsan inte alla som har den turen. Men åter till dagen. Sen har jag vare med bästaste Emelie en sväng, bytt pressenter och färgat håret på henne. Jag fick smink och en sminking och hon fick duschgel och body butter. Sen har jag äte upp sista delen på brorsan tårta och tränat hundarna har jag gjort med..

Så till summeringen av vecka 9 nu då:
Jag har då haft lite missflyt denna vecka, eller missflyt och missflyt, en mental svacka. Men sånt händer. Känner att jag är på banan igen =)

Så tillbaka till träningen nu då:
FF: har blive mycket bättre senaste veckan. Så nu är det nästan perfekt bortsett från stegförflyttningarna till vänster då. Jag börjar bli riktigt nöjd med det faktiskt. Man har blite tur att det är 40p i enbart FF i 3:an då:)
Sättandet: Har blive mycket bättre de med.
Inkallning: Har tränat en del ställanden och det ser ganska bra ut. Måste nu träna på farten från läggandet.
Rutan: Tränad jag 2 ggr på elitträningen i torsdag med goda resultat så de känns som om de går frammåt. Sedan har jag tränat inkallningar bakifrån på promenader och det har gått ganska bra. Hon har slutit upp jättesnygt vid sidan på mig då hon väl har förståt att hon ska komma. Men de kommer nog vara annorlund då vi är på plan och tränar då hon är totalt fokuserad på mig.
Appoeringen: Har verkligen gått frammåt. Vi har än så länge mest tränat det inne, men hon har verkligen lärt om sig och det är så skönt. Så vi ska nog se till att de blir något vettigt av de momentet med.
Vittringen: Å den går så bra. Hon kopplar på nosen så fort hon ser pinnarna och letar otroligt fint och samlat. Bara ingångarna som ska tränas och inget tugg ska vi ha heller, sen äre en 10:a;)
Fjärren: Har jag insett att hon har ganska snygga förflyttningar nu. Dock enbart på nära håll, men de betyder att de kommer.

Så nu har jag nog skrive alla moment som vi har tränat denna vecka. De börjar se bra ut på listan nu elr vad
säger ni?

Jag har lixom glömt att tala om att Jessica har knäppt en massa fina bilder på Diva. Lägger upp några bild här.

     


Jag har fått nojja på citat nu så jag skriver ett även i slutet av detta inlägg.

"Happiness comes in many forms – in the company of good friends, in the feeling you get when you make someone else’s dream come true, or in the promise of hope renewed." Detta citatet kommer från TV-serien One Tree Hill


Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Stort GRATTIS till duktiga Diva på 3-års dagen!!!



Härlig läsning om träningen, ni är kanonduktiga.



Blöta nospussar från pappsen, kram från Tina

2010-03-08 @ 19:10:34
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0