Vecka 12

Den stora skillnaden denna veckan har varit min inställning. Jag känner att motivationen och engagemanget hos mig har blivit mycket bättre. Som alltid då jag tränat för någon så kommer hoppet tillbaka om att vi ska lyckas (vilket det självklart ska). Har tränat fjärren en del och den går nu frammåt till min stora förtjusning. Arbetet med vittringspinnar i munnen vid ingångar har jag tränat både idag och igår och det har verkligen gått frammåt bara dessa 2 dagar. Ska försöka ta tag i apportering med trä apport nu i veckan, och även inkallningen och rutan om underlaget tillåter. Tillsvidare får vi dona på lite med detaljträning inne tills underlaget tillåter med påfrestande aktiviteter.

Hur som helst så har jag blivit tillfrågad av att vara "hjälpis" på en valpkurs som startar i mitten av april. Självklart sa jag ja. Det är nog 4 gången som jag hjälper denna instruktören på hennes kurser. Verkligen kul att bli tillfrågad så många gånger då hon måste tycka att jag har gjort ett bra jobb tidigare kurser. Jag har även av henne blivit rekommenderad för instruktörs utbildningen. Vädligt kul, får se om/när den blir av om jag har möjlighet att gå den eller inte.

Ikväll har jag möte med undomskommittén om hur vi ska gå vidare med ungdomsaktiviteterna på klubben. Får se vad vi ska kunna hitta på. Det känns som om mitt huvud verkligen är i hundtankar hela tiden. Har även insett att i princip alla mina helger till midsommar är uppbokade av hundevenmang:O Inte illa alltså. Snacka om att man är en hundnörd =P

Ikväll blir det dans med för att bryta mönstret med alla hundaktiviteter:P Hoppas alla får en bra vecka nu så här innan påsk:)


Inläggets citat: "Find the straight inside you, and go from there. You can change almost everything if you just believe it." Unknown

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Härligt att motivationen har kommit tillbaka. Lika viktigt att vi har den som hundarna.

Alltid roligt att få träna för någon, så som du beskriver.

Du kommer bli en duktig instruktör, det är jag säker på.

Kram och ha en Glad Påsk

2010-03-30 @ 13:37:58
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0