Träning för Linda

När jag vaknade i morse vid halv 9 var jag så trött att jag funderade på om överhuvudtaget skulle orka gå in i köket och fixa frukost trots att jag var hungrig. Jag påminde mig själv om att det var träningsdag för Linda och då gick det lite lättare iaf. Anledningen till min trötthet var Diva. Som i natt har haft för sig en massa fuffens. Hon hoppade upp i sängen så fort jag släkte lampan och jag lyfte ner henne på golvet igen. Släkte lampan som jag hade tänt och snabb som en pil var hon tillbaka i sängen igen. Sista gången jag tittade på klockan så var den nog strax efter halv 3. Då lyfte jag ner henne ytterliggare några gånger. Men sen sov hon snällt på golvet resten av natten. Tack för det!

Men till träningen. Det var ca -1 till -3 idag och så var det underkylt regn stund vis. Inte speciellt optimala förhållanden för hundträning. Ena grusplanen var som en skridskobana så vi fick ta den andra som var betydligt mycket bättre men även den lite hal. Jag var näst sist idag av 11 vilket betydde att vi fick starta någon gång vid 2 tiden. Som tur var slapp Diva sitta i bilen från 11 då  mamma var så snäll och kom med henne tills att jag skulle köra. Jag började med att fråga om hjälp med sakta marchen och stegförflyttningarna. Jag ville mest ha bekräftat att min hastighet i sakta marchen var bra och de var den, MEN hon hoppar som en groda i vänstersvängarna då. Lite att jobba på. Stegförflyttningarna får jag träna mer framför stora spelgel i hallen där jag kan titta raktfram och ändå se henne. Men annars såg det bra ut.

Den andra momentet som jag fick hjälp med var vittringen. Som totalt har slutat funka. Eller inte totalt men den är inte så bra. Hon har börjat plocka med pinnarna och så släpper hon pinnen på halva vägen. Vi fick tipset idag att träna mycket ingångar och att hon får plocka reda på pinnen om hon släpper den. Känns bra att få någon som säger det jag har tänkt, bara för att veta att jag är på rätt spår så att säga.

Sista momentet som jag tränade var fjärren. Den har verkligen inte gått frammåt de senaste veckorna och jag har varit nära att lägga vår tävlingskarriär på hyllan för denna förfärliga fjärr. Men jag tränade idag för Linda, med en planka framför och vilken skillnad det blev. Hon klarade av de flesta förflyttningarna riktigt snyggt även om det var på nära håll. Det var längre avstånd än jag brukar träna på och det visar ju att det gav resultat. Det känns så skönt att få se det.

Efter denna träning släppte några kilo från mina axlar och jag kan känna att klass 3 på U-SM verkligen inte är något problem.

Vi fick tacos till lunch och hade en trevlig stund med en massa hundprat så klart. Så nu är jag och Diva verkligen trött och förhoppningsvis så låter hon mig sova gott i natt.

Ha en bra helg allesammans. Den ena av mina har iaf varit super bra:)


Detta inläggets citat kommer från Confucius och är riktigt fint tycker jag.

"To put the world right in order, we must first put the nation in order; to put the nation in order, we must first put the family in order; to put the family in order, we must first cultivate our personal life; we must first set our hearts right."


Kommentarer
Postat av: Hanna

Trevlig och givande dag som sagt =)



PS. Katten har kommit till rätta, det var en annan granne som tagit in den till sig. Vi är tydligen hela tre stycken som vaktar den där katten ;)

2010-03-28 @ 13:55:37
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0