Glömt!

Jag har glömt att tala om för er som läser bloggen att jag fått jobb. Översättar jobbet som jag sökte har jag fått. Nu väntar jag bara att dom ska höra av sig och säga att dom fått in nått till mig.

Idag har jag och Diva vare på klubben och tränat med elitsatsningen. Det gick väl lite sisodär. Diva gjorde ett bra jobb och gjorde allt hon har fått lärt sig. Men de var andra saker som inte fungerade idag. Våra stegförflyttningar var tydligen katastrof, men då jag kom hem och tränade framför spegeln så såg det superbra ut. Vänstersvängarna har blivit mycket mycket bättre bara sen i lördags och det är kul.

Sen tränade vi rutan och det känns verkligen som om det går åt rätt håll och att hon förstår att hon får belöning där ute nu. Hon gjorde 2 riktigt snygga skick så jag är verkligen nöjd.

Sista momentet som jag tränade var konen. Det gick inte så bra, hon hade fokus på allt annat som fanns att ha fokus på. Men som jag tidigare skrev så gjorde hon allt som hon lärt sig att göra, hon sprang fram till konen men vart en aning förvirrad och började fokusera på annat. Jag har valt att ta bort fokus från konen eftersom hon annars fokuserar för mycket på den istället.  Och då busar hon med den istället i värsta fall.

Dagen var fin och solig men blåsig och det gjorde till viss del att hon inte var helt fokuserad på träningen. Att jag även hade lagt mina vantar bredvid på hennes täcke och precis när hon sprang mot konen så blåste vanten iväg och hon vart såklart jätte intresserad av den. Det var totalt mitt fel, för jag vet att hon är så intresserad av saker som rör på sig.

Slutsaten efter idag är att vi måste träna mer på störning för att det ska gå bra. Men annars är jag nöjd med Divas insats även om jag kom från träningen och kände mig väldigt missmodig, det kändes helt enkelt som ett stort bakslag idag.

När jag kom hem tränade jag lite fjärr och det kändes som om det gick framåt idag. Första gången på väldigt länge.

Så om jag ska summera dagen så känns det bra... Lite mer hoppfullt nu än efter träningen:)

Lillebrr fyller 16 år idag så ikväll ska vi äta cheescake..

Ha de så bra allesammans..

Svar till anonym: Har man inte saker att göra så skaffar jag mig;) 


Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Hej

Tror säkert ni har gått framåt i träningen en hel del.

Nu gäller det att lägga på störningar räkna då med lite bakslag och gå tillbaka lite i träningen så är ni snart i hamn.

Grattis till ditt nya jobb. Översättare inte fy skam.

Gratta lillbrorsan från oss

Hårda kramizzar från Tina och pappsen Rosso slänger med blöta nospussar.

2010-03-05 @ 21:49:41
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Cicci

Grattis till jobbet! Hoppas allt är bra med dig. Kram Cicci

2010-03-06 @ 04:11:48
URL: http://annaceciliabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0