SM 2010

Varning för långt inlägg!

Då är man hemkommen från (icke så soliga) Karlstad och ytterliggare ett lydnads och Agility SM. Fredag kväll bjöd på regn och lite kyla. Lördag bjöd mest på ihållande regn och lite blåst, söndag däremot fick vi lite finare väder och solen tittade fram lite gran. Många duktiga ekipage var med och tävlade och självklart höll vi extra på Marika och Nellie som i år startade sitt andra SM. Tyvärr så räkte det inte hela vägen till en final i år. Dock fick vi se en massa andra duktiga ekipage som var med.

Efter denna helg så har jag fått en massa ny inspiration och inte minst motivation. Jag fick även möjlighet att få träna lite för Tina (Tack så hemskt mycket för det!) och fick bra tips på bland annat fjärren och rutan. Av Marika fick jag hundtränarboken 2010 och den var verkligen jättebra. Tack så mycket! Har försjunikt mig i alla artiklar och roliga saker i den idag.

Divas uppfödare Anneli träffade vi även ihelgen. Väldigt trevligt. Divas syster Dima och hennes familj kom oxå förbi en sväng och kollade. Väldigt roligt att träffa dom med.

Självklart har det hänt lite mer saker än de som står ovan. En underbar helg med trevliga människor och ett trevligt SM. Fick anstränga mig lite för att gråta en skvätt då jag lämnade SM och alla goa människor.

Idag har jag och Diva varit på klubben och tränat lite. Dirrigeringsapporteringen gjorde vi idag och det gick ganska bra idag. Gripandet måste vi fortsätta att jobba på för att få bort men annars hade hon verkligen bra fart både ut och in idag. Metallapporteringen gick ganska bra den med. Andra gången gjorde hon det helt fläckfritt med bra fart och fint gripande. Vittringen är vårt STORA bekymmer. Det var länge sen jag tränade det sist och det märktes verkligen. Hon hade glömt vad hon skulle göra och började istället att plocka en massa. Så det blir minsan hård träningen på det momentet till U-SM

Ha de så bra!
Kramar Cissi

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej hej!

Det var kul att se er i helgen. Fick ju se lite när ni tränade, så duktiga så!

Kramar Malin & Dima

2010-06-22 @ 22:32:13
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad kul att det blev en lyckad helg!

2010-06-24 @ 07:56:37
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Roligt at få träffas.

Kommer gå galant på u-sm.

Tror stenhårt på er.

Kram

2010-06-24 @ 20:54:04
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Tina/Rosso

Glömde ju..



Trevlig Midsommar till er allihop.

2010-06-24 @ 20:59:36
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0