Elitträning

Idag har jag och Diva varit på elitträning. Jag valde att träna rutan, inkallning m.ställade och fjärren. Inkallningen var verkligen jättesnygg framförallt första gången. Fjärren har hon en tendens att förflytta sig till vänster framifrån sett så vi la en planka på den sidan. Detta fungerade ganska bra och jag tror att det börjar fastna att hon ska lägga sig bakåt som en fällkniv nu. Rutan tränade vi sist och hon springer ut med bra fart, dock så lyssnar hon inte super bra på mig i rutan utan jag får säga 'stanna' 2 gånger innan hon stannar. Sista gången jag körde så röt ja i med lite skarpare rösta och då vart det bättre. Hon var till och med så glad att komma till klubben idag att hon skällde då jag stannade bilen. Det har hon aldrig gjort tidigare utan hon har enbart gnällt lite gran. Glädjen och farten var med ute på planen idag så det känns som om vilan vi har haft har varit mycket välbehövlig.

I morgon ska jag anmäla mig och Diva till U-SM och håller tummarna på att hennes utveckling fortsätter i sommar.


Inläggets citat: "Stepping up. It's a simple concept. It basically means to rise above yourself; to do a little more, to show you're something special." ~Nathan Scott, One Tree Hill

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul med SM, det kommer säkert gå jättebra för er!



Jag är också lite inne på tollare eller jaktlabbe som nästa hund, men det är ju år kvar tills dess. Fast riesen ligger nog i topp än.. Haha.

2010-06-08 @ 20:18:15
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ha! Visste väl att det skulle bli SM ändå! =)

2010-06-09 @ 15:56:17
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Vad roligt att du ska anmäla dig till u-sm i år igen.

Lycka till



Ses snart i Karlstad ska bli hur roligt som helst.



Kram Tina/Rosso

2010-06-10 @ 16:48:41
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0