Värme!

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen nu. Anledningen är jobb, ingen ork att sitta vid datorn samt en massa andra roliga aktiviteter som har kommit i vägen.

När sommaren kommer så brukar jag oftast begrava näsan i en bok och det är i princip det enda jag gör under hela sommaren. Förra sommaren lästa jag hela Twilight serien och nu har jag läst The Last Song av Nicholas Sparks och nu ska jag beställa 2 andra böcker som han har skrivit och den sista boken som Stephenie Meyer har skrivit.

I helgen var jag och paddlade kanot och det var roligt men lite för vågit och strömt på vissa ställen. Super härligt väder hade vi med lite vind, 30 grader varmt och soligt :)

Igår tränade jag vittringen med Diva och det vart verkligen ett stort bakslag där. Så nu ska jag verkligen lägga manken till och träna om det. Fick äve 50 st nya vittringspinnar av pappa igår så nu äre bara å köra :)


Ska nu ta å åka till stranden med Linnéa. Ikväll blir det träning med elitgruppen i värmen. 24 dagar kvar tills vi åker!

Uppdaterar mer efter elitträningen ikväll!

Nu har jag varit på elitträningen. Idag var det bara jag och Maria som var och tränade. Termometern stod i kväll på 22 grader och det var molnigt. Hundarna hade betydligt bättre energi än förra veckan och Diva var mycket gladare idag med. Jag valde att träna inkallning från stå till ligg, hopp-apport och fjärren. Inkallningen var läggandet lite sent första gången men sen så fick hon till det riktigt bra. Hoppet måste jag verkligen träna återhoppet då hon har en tendens att strunta i att hoppa. Tänkte försöka få pappa att snickra ett hinder åt mig så jag har ett här hemma med. Fjärren tränade jag på 15 m idag och enbart med förflyttningarna, sitt-ligg-stå, samt ligg-sitt-stå för att inte tappa distansen på dom förflyttningarna hon redan kan säkert. Fjärren fungerade väldigt bra, dock ett missförstånd då hon ställde sig ist för att sätta sig. Men jag är mycket nöjd efter träningen.

Sen när jag kom hem så tränade vi en vittring med enbart 2 pinnar och jag hoppas att det ska ge resultat om jag fortsätter såhär ett tag till =)

Nu är jag väldigt trött så nu ska jag se en film.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Himmel vad kul att paddla kanot!!!

2010-07-08 @ 08:13:55
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0