Tisdag 27/7

Det har hänt lite sen jag skrev sist. Tessie har fått urinvägsinfektion och går nu på medicin sen igår, men förhoppningsvis så är hon på bättringsvägen nu =) Jag har läst en massa de senaste dagarna, bland annat 'The short second life of Bree Tanner' som var lika bra som Twilight Saga, jag har även läst 'The Notebook' som var en gripande berättelse om kärlek ut över det vanliga. Helgen har bestått av en del regn och rugigt väder så att läsa har varit en perfekt sysselsättning =)

Divas träning har gått både upp och ner. Vittringen som jag tyckte vi hade fått till rasade totalt i helgen igen ='( Jag har tränat med 2 pinnar och sedan ökat då ja har sett att hon har behärskt det. Vi var uppe i 5 pinnar och allt kändes jättebra, då rasade allt igen. Hon gick ut, plockade, la sig å tuggade på en pinne och såg allmänt vilsen ut. Jag gick tillbaka till 2 pinnar, gick närmare och lät henne leta nära mig igen. Det gav inget resultat alls! Jag avbröt träningen och gick in för att analysera vad som kunde ha gått så fel, bara från ena dagen till den andra. Efter några timmars funderande och analyserande av situationen och halvt i panik över att det var mindre en en vecka kvar till U-SM så hade jag kommit fram till 4 möjliga teorier om momentet:

- Svårigheter att gå från hög- till lågaktivitet

- Vet ej vad momentet går ut på?
  Hon har dock tagit rätt pinnne varje gång i 3 veckors tid.

- Vill göra rätt å blir osäker då ingen bekräftelse kommer =plock, tugg och dålig fart.

- Nonchalant

Efter att ha resonerat fram detta så började jag titta på hur dessa saker kan påverka resultatet. Skulle hon ha haft svårigheter med hög/lågaktivitet så skulle det inte drabba tillbaka gången så som de har gjort. Att hon inte vet vad momentet går ut på, visst fanns det en risk att det var så, men hon har lyckats ta rätt pinne i 3 veckors tid utan problem. Vill göra rätt å blir osäker då hon inte får bekräftelse lät ganska troligt i mina öron. Nonchalant tycker jag borde ha visat sig i andra moment än vittringen.

Hur som helst så kom jag fram till att hon blir osäker kändes som om de låg närmast till hands. Så i förrgår började jag jobba på att bygga upp hennes självförtroende. Å vips! Problemet var som bortblåst :O Jag började med att klicka då hon tog upp rätt pinne, sen så dröjde jag lite med klicket å så fortsatte jag. Detta gav helt klart resultar å vittringen är tillbaka som den har varit de senaste veckorna =)

Idag blir sista träningspasset på klubben innan helgen. Så jag tänkte passa på att träna gruppmomenten en gång till och möjligtvis lite annat med =)


En bild på mig och Diva då vi sitter och väntar på att få reda på de spännande resultatet efter finaldagen på U-SM 2009.


Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Meh va knepigt :P men du analyserade fram rätt iaf :D

2010-07-27 @ 12:28:30
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Tina/Rosso

Härligt jobbat Cissi.



Tänk även på att pinnarna måste vara rena, altså väldigt skillnad på smittad pinne och de andra pinnarna, speciellt under inlärning.



Detta är ett vanligt fenomen tycker jag. Precis innan man kan kalla ett moment befäst kommer ett riktigt bakslag. Men efter det kommer det.....



Men ni löste det galant!!



Stort lycka till och ha en härlig resa.



Kram från oss

2010-07-28 @ 14:21:50
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Lycka till nu! Tror det kommer att gå alldeles lysande! =)

2010-07-28 @ 20:47:38
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Jessica

Lycka till på U-SM!!! =D

2010-07-29 @ 20:44:35
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sv: Det var bara ett får som var sådär speciellt och kom fram å ville gosa. De andra höll sej på avstånd och tittade :P

2010-08-02 @ 18:09:30
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0