Snöigt värre:D

Här snöar det vill jag lova. Jag har inte vare ut sen i söndags och idag då jag tog ut hundarna för rastning så insåg jag hur mycket snö det har kommit. Det har snöat non-stop i 2 dygn nu.. Om jag skulle gå ut och ställa mig i snön så skulle jag nog ha snö till höften, det är nästan 1 meter snö de..

Dagen till ära mår jag faktiskt bättre:) Efter över 1 veckas sjukdom så känns det skönt att det är på väg åt rätt håll iaf:D

Har tränat hundarna lite idag, det blev inne träning i form av vittringen och fjärren. Började med Diva och vittringen. Första gången så gick det ganska bra, hon nosade och jag klickade då hon nosade på rätt pinne. Andra gången så gick det inte lika bra, hon tog upp fel pinne och då valde jag att visa henne rätt pinne om det var en bra lösning elr inte det vet jag inte. Gjorde det en tredje gång och då ändrade jag lite. Tidigare har jag valt att "gosa" in rätt pinnen i godiset för att det ska få en stark lukt. Men denna gång testade jag att bara gnugga den i händerna och andas på den. Efter att Diva hade ätit upp alla godisar så gick hon rakt till rätt pinne och plockade upp den. Jag vet inte om det bara var en tillfällighet elr om hon förstod. Det får vi ta reda på nästa träningspass..

Tessie fick oxå kör lite vittring, jag lägger dock bara ut pinnarna till henne och godis mellan dom och så får hon nosa lite. För om hon får för sig att pinnarna kan man ta så är hon som en flismaskin.. Hon kan inte låta dom vara.

Sedan fjärren med Diva, det gick ganska bra, måste fortsätta med att stå nära för att hon inte ska flytta sig frammåt. Men hon var riktigt taggad efter att han haft träningsuppehåll då jag vare sjuk. Jag testade göra mer än 1 förflyttning idag, ligg-stå-ligg och första gången såg Diva ut som ett fråge tecken över att behöva gör fler än 1 för att få godisen.. Men andra gången så accepterade hon det och det gick bra:D

Nöjd efter träningen trots att det inte blev någon elitträning idag bland annat pga snön och för min sjuka.. Men nu väntar lite träning i helgen och förhoppningsvis så ska jag bli helt frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0