Sammanfattning av veckan som varit

Jag tänkte göra som vana att varje söndag lägga upp en sammanfattning av min och Divas träning. 

Vecka 1
Sittande i grupp: Diva sitter utan problem 3 minuter i gruppen, önskvärt vore ett mer aktivit sittade. Fortsätta träna både längre tid, sträcka och störning.

Plattsliggning: Har inte tränat denna vecka. Sist låg hon dock bra i 3 minuter utan nosning. Det som måste tränas se ovan i platssittningen.

Fritt följ: Hon har fått till riktigt fina vänster svängar, tränade mycket på svänger och possition denna vecka.  Gick superbra. Det som måste tränas mera är uthållighet och possitionsarbete under längre sträckor.

Sättade under gång: Detta momentet har gått väldigt bra denna veckan. Måste dock träna mer på att hon ska sitta kvar då jag går runt henne för att få ett stabilt sittande.

Inkallning med ställande och läggande: Detta moment gick inte alls bra denna vecka. Hon vill inte ställa sig och läggadet är segt och hon tar många steg. Detta måste vi försöka lista ut något sätt att träna för bättre resultat. Måste även träna mer släta inkallningar för att få farten i henne.

Rutan: Det har inte gått super bra med rutan denna veckan. Hon slarvade i utskicket och det gör att hon stannar efter halva sträckan och väntar på att bollen ska komma. Måste alltså börja om igen på kortavstånd och vara noga med placerningarna i rutan. Annars är farten god ut.

Dirrigerings apporteringen har jag tränat lite denna vecka. Hon är verkligen duktig då det gäller höger och vänster. Gripandet vid apporterna måste vi dock jobba lite mer på, lite slamsigt men de blir nog bra om jag tränar mer med brukaran. Då förväntar hon sig inte att det ska vara apporter där och tar det mycket lugnare.

Fjärren har gått lite sisodär denna veckan. Hon har riktigt snygga förflyttningar mellan ligg-stå-ligg, ligg- sitt och ibland sitt-stå. Men vi måste jobba mer på att hon ska vara stabil och behålla possitionen.

Det som jag har lite dåligt samvete över är vittringen. Jag har inte börjat med den ordentligt och det är hemskt lat av mig.. Hon får förvisso hålla vittringspinnen inne för att hon ska lära sig att inte tugga men själv vittringsdelen har vi inte kommit långt på... Kanske blir vecka 3:s projekt elr?


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul med en sammanfattning! Rutan behöver vi oxå träna på, det var länge sen & det har ju vart vårt (mitt & Dimas) strulmoment hela tiden:(



Kram!

2010-01-11 @ 10:39:36
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Marika & Nellie

Här är det ordning och reda med träningarna förstår jag!!!

Ska bli så kul att följa erat 2010!!



Kram

2010-01-12 @ 11:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0