Den stora tränar dagen:)

Minusgraderna har ÄNTLIGEN gått ner till en temperatur då det till och med går att vistas utomhus utan vanar och hundtassarna behöver inte längre frysa så förfärligt. Dvs det är -6 grader ute, vilket betyder TRÄNING :D Pluggade lite på morgonen och sen gick jag en sväng med hundarna innan träningen.

Diva var taggad som vanligt, men inte över taggad vilket verkligen var skönt:)

Sedan testade vi fjärren, det gick väldigt bra faktiskt. Måste jobba lite mer på stadga men annars börjar de se ljust ut :D Hon har fått riktigt fina förflyttningar mellan sitt-stå och ligg-stå-ligg... Nöjd matten på den punkten:D

Rutan var lite av en besvikelse. Innan jul då vi tränade den klarade hon galant 30 m avstånd och fin tvärnit i rutan. Idag sprang hon bara ut 10 m och stannade med nosen mot rutan och väntade på att bollen skulle komma. Det är allstå bara att gå tillbaka till grundträningen igen. Men som tur är så vet jag att hon kan det och kommer kunna det igen om hon bara får lite upp frächning;)

Inkallningen fungerade inte alls idag, långa stopp sträckor innan hon väl stannade, jag vet inte hur jag ska göra med det momentet. Visst hon har förvisso dåliga armbågar, men det känns inte så motiverande att träna på något som är halv bra och med tanke på att vårt resultat inte blir bättre.. Måste nog fundera på det momentet lite...

Jo, jag har lärt Diva gå mellan mina ben. Kom på att det kunde vara bra komplement till lydnads pos. fot. Då får hon jobba rakare med kroppen och svägarna blir lite annorlunda med. Hon tycker hur som helst att det är kul och de ä ju huvesaken.

Jag testade även mina längdskidor idag, jag kan säga att jag trodde min kondisa var mycket bättre än den va:S  Får man inte bara bra kondition av att önska sig det elr helt enkelt genom att titta på sport? Det har jag alltid trott;) Nä men skämt å sido, de var verkligen roligt att åka skidor igen, i morgon är det tänkt att jag ska ta en ordetligtur och motions åka. Får se om jag lever efter de;)

Ha de gött allesamman:D 


Kommentarer
Postat av: Malin

Härlig träning ni har haft! Här är det fortfarande alldeles för kallt.



Vi får verkligen hoppas att du överlever morgondagens skidtur!! Men jag tror nog att du har rätt bra kondis iaf.



Kramar Malin & Dima

2010-01-09 @ 18:21:30
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad du är duktig och tränar! =)

2010-01-09 @ 22:47:04
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Såg att du har blogg så jag känner mig manad att lämna ett litet avtryck =) Lycka till med träningen, såg att du är med i klubbens elitsatsning - jättekul! =) Ha det fint!

Hälsningar Hanna & beardisarna

2010-01-10 @ 15:34:00
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Sara

Visst kommer du på träningen på tisdag?? Måste komma igång om det ska bli någon träning i år =)

/Sara, Tosse och Vittra

2010-01-10 @ 16:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0