Träning

Idag har jag och hundarna varit på klubben och tränat. Tessie var som vanligt glad över att få vara med, och hon gör så gott hon kan.

FF med Tessie gick bra med några positionsfel men hon hade kul och höll konsentrationen under hela passet. Sedan testade vi rutan och hon gjorde några riktigt snygga :D Apportering är Tessies grej och de klarade hon galant utan problem även idag. Fjärren har hon totalt tappat, hon ställde sig på sitt komandot men då jag stog nos-mot-näsa så gick det bra.

Körde även en inkallning m. ställade med henne och det gick jättebra. Hon gjorde de nog snabbare än Diva brukar göra i vanliga fall.

Diva
Träningen med henne gick bra idag. Vi började med FF och det gick bra, inte lika het som förra gg vi tränade och det var skönt. Hon hade mycket bättre position idag, hon plogade dock lite men då jag påminde henne om det så slutade hon. Stegförflyttningar till vänster är nu vårt stora problem. Hon hoppar åt sidan, så det tänkte jag be om hjälp med i morgon.

Efter det så testade vi rutan på varrierat avstånd och det gick lite sisodär. Hon springer ut och vet att hon ska till rutan. Men det är lätt att hon stannar innan och vänder upp till mig. Men jag tror de löser sig med rutin och fler skick.

Även vi testade inkallning, idag med snusdosa bakom med godis. Visst stannar hon men inget superstopp äre precis =/ Detta momentet ska jag oxå fråga om hjälp på i morgon.

Fjärren går bra då det är kort avstånd till mig. Med andra ord är det bara att kämpa på som vi håller på så borde det bli resultat snart.

Vi avslutade med vittringen. La ut som på rad och la rätt pinne 2:a från höger. Diva var lite för laddad och sprang ut och nosade lite och tog första bästa pinne. Skickade om henne och hon lugnade sig lite och tog rätt pinne.
La ut den nya pinnar och la den smittade pinnen 2:a från vänster denna gång. Diva gick ut och nosade på alla pinnar och tog rätt utan problem. Gjorde det en 3:e gång och nu la jag dom i en cirkel och la den smittade pinnen på halvsex hon nosade igenom alla och tog även denna gång rätt pinne. Det blir så bra då hon arbetar lugnt och metodiskt.

Tack så mycket för alla kommentarer som jag fick i förra inlägget:D Vill bara passa på att meddela att min dator är nu inne på lagning och jag kommer nog inte kunna uppdatera så ofta elr vara inne på era sidor och läsa. Men så fort den är tillbaka så ska jag läsa:)

I morgon har vi träning för Linda och jag hade tänkt uppdatera efter den träningen så ni får höra hur det har gått.
Ha en bra lördag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0