Lydnadsträning

Trött och lite frusen är jag allt efter det här lydnadspasset. Det var runt -11 grader idag på träningen, men Diva klarade sig fint utan större bekymmer av kylan. Kanske var det för att honvar så taggad efter den dåliga träningen som varit under de senaste 2 veckorna.

Började med lite FF och hon var lite för taggad för att det skulle bli riktigt bra. Men vissa delar var riktigt snygga och jag får helt enkelt ta med mig det till nästa träning.

Sättande under gång körde vi en gång, för att det såg så bra ut.

Fjärren tränade ja idag med. Det gick inte super bra och jag måste gå tillbaka och träna med kortare avstånd till mig. Hon "hoppar" fram i de flesta förflyttningar. Inte mycket men ändå. Det SKA vara perfekt.

Rutan la jag en snus dosa i och gjorde bara en gång från 30 m. Det gick super bra och hon hade bra fart in i rutan.

Sen körde vi vittringen en med många pinnar och hon nosade runt lite men hittade snabbt rätt pinne. Sedan la jag dom på rad med bara 6 pinnar. La den smittade pinnen andra från höger. Hon åt upp godisen och började sedan snabbt nosa på pinnarna. Tog en lite nosning runt om för att se om alla godisar var uppätna och sen direkt till rätt pinne. Jag är så stolt över henne. Att hon klarade vittringen så bra känns verkligen super härligt. Vi har bara tränat det sen efter jul och hon klarar det utan problem. Jag kan nog till och med säga att hon KAN det nu med och att det inte ä några tillfälligheter längre.

Vi tränade apporteringsdirrigeringen idag med. Hon missade väster apporten idag och tog mitten ist. Jag tog då bort den och ställde henne mitt emellan höger och vänster apporten. Detta gick superbra och det vi tar med oss var att hon inte tuggade alls då hon kom med apporterna. Det var vekligen en lättnad, sen tog hon apporterna mycket bättre idag utan att "leka" vid gripandet!

Sammanfattningsvis så vare både med och motgångar idag. Men jag vet vad som var bra och det är de som ska fokuseras på.

Jag och Tessie var även ute med sparken en sväng idag. Lite omväxling tyckte hon var roligt:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0