Framtiden

Dagar som denna får mig att tränka på framtiden. Jag har inte så mycket att göra, förvisso skulle jag kunna plugga engelska gramatik, men nej det har jag ingen lust med. Min andra kurs börjar inte förens nästa vecka och jag har redan läst några kapitel där. Så ofrivilligt vandrar tankarna iväg till framtiden. Jag tycker egentligen inte om att tänka på den. De är något diffust som jag inte kan förutse eller bestämma iförväg. Jag tycker tillviss del om framtiden, framtid ja slipper besluta om i förväg, så som hundträning:D

Däremot studier är inte något som jag gillar.. Det finns så många program, så mycket möjligheter och så mycket som står på spel. Jag skulle kunna tänka mig att bli många saker, och ganska olika saker. Men då finns det många problem. Vilket ska jag söka? Hur ska det gå med Diva? Finns det jobb efter utbilningen? Är det verkligen det jag vill göra?

Just nu läser jag en kurs som jag tycker verkar intressant och ingår i idrottsvetenskap som är ett av programmen jag är intresserad av. Till hösten vet jag inte vad jag ska göra.. att läsa en kurs lite så där sporadiskt känns inte som någon genomtänkt idé, och arbete finns det ju inte i överflöd heller. Just nu vill jag inte vara 20 år och "arbetslös" och ha hela livet framför mig. Jag skulle kunna gå på högstadiet och välja gymnasium, det skulle ha vare betydligt trevligare;) Ha den där fastmarken under fötterna och slippa fundera över vad som komma skall. Det är vid sånna här tillfällen som jag antingen tränar hund, begravermig själv i filmer, serier, musik eller böcker. Just nu är jag helt inne i serien One Tree Hill och artisten Kate Voegele..

Dessa funderingar är egentligen inget som borde vara så mycket att lägga energi på. Livet är förkort för att vara nedstämd eller orolig! Lev de medans ni har chansen för en dag är det försent. Ta ingen förgivet för en dag är de borta och framförallt ta hand om era små fyrbenta vänner som om varje dag vore den sista!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men du, du behöver ju inte oroa dej för framtiden... Världen går ju under 2012.xP MOAHAHAHAHHA



okej det här var ett svagt ögonblick...

2010-02-03 @ 22:18:40
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ja usch, det är inte lätt att reda ut det där med framtiden! Och att välja vad man ska plugga är jättesvårt! Men du hittar säkert rätt. Och gör du inte det på en gång så är det också ok! =) Jag började läsa helt fel program och gjorde det 1 år, men det var nästan ett av de roligaste åren i mitt liv så det var inte alls bortkastat!

2010-02-04 @ 13:43:22
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Hej! Visste inte om mötet så jag missade det också tyvärr. Vet inte hur upplägget blir, men det är säkert en bra idé att fundera igenom innan vad man behöver få hjälp med. Men visst är det väl på söndag och inte lördag?

2010-02-04 @ 14:47:11
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Tina/Rosso

Våren är snart här och då blir det ljusare på många olika sätt.

Livet går alltid upp och ned. Njut av din goa familj och att du faktiskt har många valmöjligheter.

Ha en skön helg

Kramar fån Tina och nospussar från Rosso.

Vi har ju alltid dessa underbara fyrfota vänner.

2010-02-05 @ 11:35:26
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0