Förvirrad

Jag känner mig just förtillfället som en höna i en påtok förstor hönsgård. Jag har inte koll på så mycket alls och jag känner att min värld håller på att vända mig totalt upp och ner.

Igår hade jag träning för Linda och det var strålnade sol och varmt. Jag tror vi var totalt 12 ekipage som var med, uppdelat på för och eftermiddan. Jag hade min träning före lunch. Jag valde att träna inkallning, kon och fjärren. Inkallningen har jag haft problem med för hon har antingen för hög fart och "hinner" inte stanna elr så springer med för låg fart. Men då fick jag tipset att ha en snusdosa bakom henne och en bakom mig. Då hade hon jämn fart eftersom hon då inte visste om hon skulle springa till mig elr stanna. Det funkade verkligen super bra på henne och jag tror stenhårt på denna metod. Konen har jag inte tränat så mycket och ville få lite tips på hur jag kan göra för att få fart på henne. Jag skulle precis som jag gjort fortsätta med snusdosan bakom men endast som "target" (dvs) utan innehåll. Men när hon kom fram och fått klicket så ska jag springa fram och kampa lite och så får hon godis sen. Fjärren ville jag bara få bekräftat att den tanken jag har är rätt och hon hade inte alls nått att invända där. Jag vart dock påmind om att träna de andra de andra förflyttningarna på riktigt avstånd.

Jag var ute och tränade en sväng idag. Det är underbart att se hennes glädje. Hon hoppar runt och gör piruetter;) Jag trände först lite rutan och det gick ganska bra. Vi är dock inte helt på banan än med det momentet och jag hoppas det löser sig någonlunda till helgen. Sen så gjorde vi inkallningen och det gick verkligen super bra. Sååå nöjd har jag nog inte varit på flera månader. Appoertering tränade jag några gånger och OJ vilka fina gripanden hon har nu. Men det är fortfarande mycket lång väg kvar till ett perfekt moment. Fjärren gjorde jag och det är så mycket bättre än jag förväntade mig. Det är dock även här långt kvar till ett perfekt moment.

Helgen i övrigt att innehållit klippning av Linnéas getter och idag valpkurs och tl-utbildningen parallellt så jag har sprunge som en höna mellan dom.

Om något varit oklart elr förvirrande så fråga för jag tror jag har blive "hjärnlös".

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror det kommer gå alldeles utmärkt för er på lördag! Jag stannar kvar och hejar på er =)

2010-04-26 @ 08:31:45
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: EmbLeM

SVAR: Hehe ja men tyvärr så var ödlan en prydnadsödla. För den står fortfarande kvar ;)

2010-04-26 @ 20:33:43
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0