1 april

Dagen började med en dödstrött mig. Klev motvilligt upp för att Diva står och steppar och snurrar för att få mat. Gick med zombisteg ut för att gå den vanliga rastningssvängen. Vägen är nu tinad och vattnet har sagta men säkert lämnat vägen torr. Snön på sidorna av vägen är dock fortfarande ganska djup.

Förmiddan tillbringades med näsan i FYSS-boken. Där jag nu kommit fram till kapitelet om högt blodtyck. Vädligt intressant för er att veta =P

Sen så var jag och Diva och tränade en sväng. Tränade idag, starter och stegförflyttningar i FF. Apporteringsdirrigeringen tränade vi med matskålar idag. Det gick väldigt bra och hon sprang ut fint trots det långa avståndet till mig. Sedan så gjorde vi fjärren vilket gick sisodär. Mycket bättre än den gjorde innan helgen. Men inte perfekt. Om man nu kan begära perfektion =P Sen så tränade jag apporteringen där jag lägger ut apporten 2 m från Diva med nosen mot den och så går jag 25 m bort och kommenderar apport. Det gick faktiskt riktigt bra. Hon använde inte tassarna en enda gång. Så det börjar ge reslutat =D

Nyss fick Diva för sig att äta upp korvskinnet som låg i sopkorgen då hon var obevakad i ca 1 sekund elr nått. Snacka om att vara snabb. På gott och ont går de ju att säga.

Något annat roligt att berätta är att igår började intensivsimträningen för Diva. Vi simmade henne ganska hårt igår och hon har iaf inte visat några symtom på att få ont elr halta. Så skönt. Så nu ska hon bli värsta body buildern till tävlingssäsongen kommer igång. Vi har även nu ökat simningarna till 1 gg i veckan för att få snabbare effekt på det.

Nu i eftermiddag så har jag bakat, det blev havrekanelbullar ( vilket inte är bullar utan en slagssockerkaka med smuldeg i) och senare ikväll ska det bli kolakakor. Får se om det blir något mer senare. Jag har inte så mycket annat kul att berätta idag. Så glad påsk på er allesammans och ät en massa godis och ägg =)

Påskkramar Cissi


Kommentarer
Postat av: Malin

Ni är så duktiga med er träning! Själv hinner jag ingenting längre. Låter gott med en massa goda bakverk!



Glad påsk!!



2010-04-01 @ 22:44:03
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Sv: jodå allt är bra med mig också =D

Och det går bara bra i skolan, härligt med lov nu ^^

föresten visst vare du som åkte förbi oss i smedsgården? :)

2010-04-05 @ 18:27:33
URL: http://sommarblomster.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Havrekanelbullar låter mumsigt! Suck, nu blev jag hungrig. På fika, inte mat! =)

2010-04-06 @ 13:54:31
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0