Mål 2010

Jag tänkte börja med att berätta lite om dagen. Det snöa och blåste idag igen :S En kortpromis med båda hundarna sen så tränade jag dem lite.

Diva: Testade apporteringsdirrigeringen idag för första gången med apporter idag. Gjorde två skick till höger och ett till vänster. Det gick superbra, hon gjorde väldigt bra gripanden och utan tassar och nästan inget tugg alls. Så stolt över mig hund. Underhunden Diva:D

Sen hade hon tappat rutan totalt, visste inte alls vad hon skulle göra. Men efter att ha påmint henne två gånger så var hon med igen.

Fjärren gick ovanligt bra idag. Hon har visst skaffat sig lite mer stadga under lovet :P Rolig med såna överraskningar:D

Inkalling med ställande och läggande går väl sisodär.. Inga bra reaktion i ställadet elr läggande. Vet inte vad jag ska göra åt det..

Tessie: Gjorde rutan några gånger, så roligt att titta på en så otroligt glad hund som totalt struntar i finess och bara kör stenhårt på de hon vill. Det blir inte snyggt elr graciöst men hon har så kul.

Testade fjärren med henne med godis i snusdosa bakom, då vill hon inte lägga sig och förflyttningarna går super långsamt.. Men då hon väl får varsågod så är hon supersnabb och smidig.. Inkallningen är de samma, ställade går supersegt men när man får varsågod så springar hon för kung och fosterland:P Men hon är verkligen charmig.

Så till målen under 2010:
Den 24 april ska jag och Diva starta klass 3 är det tänkt.  Sedan hoppas jag ha kunna ta LpIII innan sommaren. Beroende på hur planeringen håller sig och hur det går med träningen inför eliten så hoppas jag kunna starta eliten lagomt till U-SM om det blir något.

Sedan hade jag tänkt satsa på eliten under hösten och se hur det går där. Har en lite önskan till 2011 men den får ni allt vänta på tills näst års sammanfattning:P Jag hoppas även att Diva ska hålla för den håra träningen som hon förhoppningsvis kommer utsättas för och att hon kan vara kapabel att bli en elit hund.

Tessie då, ja vi ska träna apportering. Jag hoppas även om jag får till fria följet att jag ska kunna starta henne i appellen och viltspår så klart  med henne med. Men mest ska vi bara ha kul och hoppas att hon inte får ont av spondylosen.

Utöver hundarnas mål så längtar jag till Lydnads SM i Karlsstad som jag och mamma ska bege oss till. Och få träffa alla underbara människor som jag saknar så :D
Jag ska även nu i januari börja min tävlingsledar utbilning och hoppas vara utbildad till våren då tävlingar sätter igång.

Kan inte ni som läser detta skriva vad ni ser fram emot och elr/ vill göra? Det behöver så klart inte bara vara hundsaker utan andra saker med.

Oj vilket långt inlägg det råkade bli. Nu ska jag sova.. God natt!!


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ojojoj vilka mål du har!! =) Ni är så duktiga!



Jag vill ju så klart få till apporteringen och starta i 2:an. Och så vill jag gå en kurs, kanske Freestyle med Indy!

2009-12-29 @ 12:50:10
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

Härligt med dina höga mål!! Ni kommer alldeles säkert att lyckas! Själv har jag inte riktigt lika höga mål. Det största målet är att behålla den glädjen som vi har när vi tränar nu. Sen såklart siktar jag på att starta trean och lägre klass spår. SM ska jag helt klart se i år oxå, jag kommer ju endast ha ca 3 mil dit:D



GOTT NYTT ÅR!!!

2009-12-29 @ 23:50:39
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilka mål! Men du kommer säkert lyckas, ni är så duktiga tsm :)

Mina mål med Ellen är för det första att försöka hitta tävlingsglädjen igen, eller så slutar vi tävla lydnaden. Vi ska gå tävlingsagility kurs och/eller freestylekurs och se vad fröken tycker. Sen ska vi komma igång och köra viltspår så fort det är mindre snö och kanske försöka starta på ett viltspårsprov :)

Sen får vi se hur det blir om jag får som jag vill med det lilla trefärgade monstret jag har i snöret ibland ;)



Gott Nytt År!

Jessica & Ellen

2009-12-30 @ 17:35:40
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0