2009

I natt ohc igårkväll har det snöat som bara den. Hundarna simma runt i snön och jag har snö nästan ända upp till knäna.. Så vinter har det allt blivit.

Året började med träning inför klass 2. Men på vårkanten då det var dax för start så visade de sig att jag tvungen att ha dispens för att får tävla Diva. Detta blev ett mycket tugnt besked och hela lydnadsträningen las på is i nästan 3 månader.

Mitt i det tugna så tog jag studenten och dagen efter så åkte jag, mamma och Diva till Karlskrona och Lydnads SM. Där träffade jag Tina och Rosso, Marika och Nellie, Anneli, Dodde och Eddie samt Malin och Dima. Nu när jag skriver detta så längtar jag verkligen tillbaka. Blir det en repris till våren?

Efter hand fick jag min dispens och kunde börja leta efter tävlingar att starta, tyvärr fanns det ingen innan U-SM i Boden så jag beslöt att starta klass 1 där. U-SM var verkligen en trevlig tillställning och jag och Diva lyckades riktigt bra:) Vi kammade hem silvermedaljen där med lika poäng som guldmedajören.

Under hösten här väntade vi oss att Diva skulle löpa och det gjorde att debuten i klass 2 vart uppskjuten. Den 18 oktober debuterade vi med 169,5 poäng och sen tog vi 2 tävlingar till veckorna efter. Med 186 respektive 167 och i och med detta så har vi Lp2.

Jag tror det var i slutet av november som klubben pressenterade en idé och elitsastning och den lyckades jag och Diva komma med i.

I decemeber har jag och Diva mer eller mindre haft jullov. Vi har legat lite lågt med träningen och bara haft kul i snön. Jag tror alla hundar behöver ett litete break i bland, även om man aktiverar dom på olika sätt. Snart ska vi börja träna igen och hoppas allt hon är taggad till tusen:)

När jag tittar tillbaka på året som gått så började året med dispensen och sen under hösten innan vi startade klass 2 hade vi en svacka men annars har året varit bra. Jag har lärt mig massor och Diva har varit utan symtom vilket så klart är huvudsaken.

Tessie stackarn fick diagnosen spondylos i ryggen och var jätte dålig men har repat sig och är pigg igen. Tessie har ny hunnit fylla 7 år, tänk att det var så länge sen jag var förväntansfull till tusen då jag skulle hämta min alldeles egna lilla hundvalp. Jag kan fortfarande komma ihåg känslan av äntligen få något som jag längtat efter så länge. Den lilla självständiga valpen vi fick valde att traska omkring som hon själv ville och brydde sig inte värst mycket om vad vi höll på med. Retriever nojja i soffan och vi förstod verkligen inte vad den lilla valpen höll på med. Nåja, jag lämnar väl nostalgin där och skriver mer om det på hennes egna sida en annan dag.

Detta inlägg blev betydligt längre än jag förväntade mig. Men om det forfarande är någon som läser ända hit ner så ha de gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0